To koniec pięknego żywota. Lil Bub nie żyje. Najpopularniejsza kotka Internetu zdechła we śnie

Lil Bub nie żyje/fot. Facebook Lil Bub

Właściciel Lil Buby – kotki dotkniętej karłowatością, obserwowanej przez miliony internautów – poinformował fanów o śmierci pupilki. – Zwierzę zdechło we śnie, w wieku 8 lat – podał serwis The Verge. Była jednym z najpopularniejszych w Internecie kotów i bohaterką licznych virali.

Kotka dokonała żywota w niedzielę, w godzinach porannych. Mike Bridavsky w poniedziałkowym wpisie na Facebooku podsumował życie Buby, wskazał na wpływ jaki miała na jego rodzinę, oraz nagłośnienie tematów dobrostanu zwierząt i badań nad pupilami ze specjalnymi potrzebami.

Wpis zakończony został frazą “GOOD JOB BUB“, która została szeroko wykorzystana przez internautów dzielących się własnymi odczuciami, kondolencjami i wspomnieniami w licznych wiadomościach w mediach społecznościowych.

Urodzona jako najsłabsza z miotu, Buba dotknięta była zwierzęcą karłowatością. Mutacje kodu genetycznego sprawiły, że przez całe życie zachowała rozmiary kocięta, a ze względu na bezzębną szczękę język stale wystawał z jej pyska, co internauci uznawali za słodkie.

W ramach przeprowadzonych inicjatyw kotka stała się obiektem badań genetyków w celu lepszego zrozumienia mutacji DNA oraz pomogła zebrać 700 tys. USD w kampanii dobroczynnej na potrzebujące zwierzęta.

Verge określa Bubę jako jednego z najpopularniejszych w historii Internetu kotów i jedną z pierwszych zwierzęcych celebrytek – trendu rozpoczętych na początku dekady liczonej od 2010 r. obok sensacji takich jak Grumpy Cat czy Keyboard Cat.

Serwis przypomina, że podczas swojej “kariery” Buba uczestniczyła też w filmie dokumentalnym Vice Media – projekt “Lil Bub & Friendz” badał szerszy fenomen popularności kotów w przestrzeni internetowej. Wystąpiła także wraz z raperem Snoop Doggiem w utworze na płycie “Meow the Jewels” zespołu Run the Jewels. Kot wydał też własny album “Science & Magic: A Soundtrack to the Universe”.

Początki obecności Lil Buby w Internecie sięgają 2011 r., gdy Bridavsky umieścił zdjęcie dwumiesięcznego zwierzęcia w serwisie Tumblr. Kot szybko został zauważony przez agregator treści internetowych Reddit i Buba znalazła się na głównej stronie portalu. Stopniowo popularność zwierzęcia rosła, co skłoniło właściciela do rozpoczęcia sprzedaży ubrań, pluszaków i gadżetów z podobizną pupila. Bridavsky utrzymuje, ze większość zysków przekazał na rzecz centrów adopcji i ośrodków ratowania zwierząt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here